דעות

בזמן שאנו נלחמים על הבית, המועצה המדעית בהר"י נלחמת בנו

מתווה הבחינות של המועצה המדעית של הר"י אינו מתחשב במאות מילואימניקים שיצאו להילחם על הבית ובמתמחים ובמתמחות שבני הזוג שלהם בחזית והם לבד עם התורנויות והילדים | יש להגן על הזכויות של מי שכעת נותן הכל עבור המדינה, בקרב ובבתיה"ח

חיילי צה"ל בעזה. "חשיפה לתנאי השטח בשדה הקרב במקרי פציעה קשים, לרבות תנאים של קרקע מזוהמת במי ביוב, מנהרות טחובות, עובשים וכיו"ב, מעצימה את הסיכונים". צילום: חיים גולדברג/ פלאש 90

זה התחיל ממש בתמימות. גויסתי למילואים והבנתי שלו"ז הלמידה שבניתי לשלב א' הולך לפח. ואז התפרסם מתווה הבחינות של המועצה המדעית של הר"י. חשבתי שהם ממש השתדלו, אבל בלי לשים לב יצרו המון בעיות חדשות ועיוותים שהופכים את המתווה להיות "ירייה בנגמ"ש".

אז כתבתי מכתב, לא בשם אף ארגון, אלא בשמי. לא ענו לי. אז כתבתי שוב. לא ענו לי. אז יצרתי קשר דרך מישהו שמכיר מישהו - "אמרו לי שזה מה שיש ושנתמודד".

איך אני אמור להתמודד עם ילד קטן בבית בלי מסגרת, בת זוג שמג'נגלת את החיים, ואני רחוק ולא מסוגל ללמוד?! כשהשתחררתי מהמילואים מצאתי מחלקה עמוסה, ריבוי מטופלים בגלל המלחמה, ריבוי תורנויות כי החברים מגויסים, בלי מסגרת לילדים ובלי שום מענה.

אז פניתי לארגון הרופאים המתמחים מרשם - הכי קל יהיה להקטין את זה ל"ריב של הר"י ומרשם". אבל זה פשוט חוטא לאמת. תוך כמה שעות נקבע דיון בכנסת בנוגע לצרכים של הצוותים הרפואיים בזמן מלחמה. שם שוב שמענו מהר"י והמועצה המדעית מדוע אי אפשר לעשות שום שינוי.

ועדת הבריאות של הכנסת הורתה לנו לשבת יחד למצוא פתרון. בלענו את האגו, שלחנו מכתב להר"י ביקשנו לשבת לפגישה - הצחקנו אותם! שלחנו עוד מכתב. הם לא טרחו לענות.

איך אני אמור להתמודד עם ילד קטן בבית בלי מסגרת, בת זוג שמג'נגלת את החיים ואני רחוק ולא מסוגל ללמוד?! כשהשתחררתי מהמילואים מצאתי מחלקה עמוסה, ריבוי מטופלים בגלל המלחמה, ריבוי תורנויות כי החברים מגויסים, בלי מסגרת לילדים ובלי שום מענה

אז התחלנו להתארגן. כבר יש איתנו מאות מילואימניקים שנדפקו להם מבחני שלב א', שלב ב' ובחינות העל. אנשים שעזבו את הכל ויצאו להילחם על הבית, מתמחים וגם מתמחות שבני ובנות הזוג שלהם בחזית והם לבד עם התורנויות והילדים וגם מצפים מהם בדרך נס ללמוד.

כבר שמענו שאנחנו נהיה מתמחים סוג ב', טובים לטפל ולסכן את חיינו בקרב, אבל לא מספיק טובים מחוצה לו. שמענו שאנחנו מפונקים, ראינו אותם מפרים את החלטת ועדת הבריאות, ואיך השיבו את פנינו ריקם כשביקשנו לשבת בלי אגו ולפתור את זה בנועם. שמענו בזום עם 100 אנשי מילואים זועמים עד כמה הם פשוט לא סופרים אותנו.

אז כן, זה הפך למאבק של מרשם נגד המועצה המדעית של הר"י, מאבק שמתייצב להגן על הזכויות של מי שכעת נותן הכל עבור המדינה, בקרב ובבתי החולים, אל מול מי שרומס אותם בערלות לב.

אנחנו קוראים באופן מיידי לתיקון העוולות הבאות:

1. יבוטל קיצוץ זמן הלמידה לשלב א'! (קיצרו לאנשים את זמן הלמידה ביותר מחודש).

2. תוחזר חופשת הלימודים שלפני שלב א', גם למועד ב' – על פי הסכמי השכר!

3. יוחזרו ימי חופשת הלמידה לניגשי שלב ב', שניצלו את חלקה במועד שהתבטל.

4. יש למצוא מנגנון להתחשבות במי שבני.בנות הזוג שלהם במילואים.

5. יוצהר כעת, כי פזם המילואים במלחמה הנוכחית יוכר במלואו לטובת ההתמחות.

6. כתובת ייעודית למענה מהיר ומסודר למדעי יסוד.

7. יוחלט על מנגנון מחייב לאיגודים למיקוד והתחשבות במבחן.

לא יכול להיות שבזמן שאנחנו נלחמים על הבית, הם נלחמים בנו!

הכותב הוא ד"ר אופיר לוי, רופא מתמחה בנוירולוגיה

נושאים קשורים:  דעות,  מתמחים,  בחינות התמחות,  ישראל במלחמה,  המועצה המדעית בהר"י,  ארגון מרשם,  רופאים במילואים,  חדשות
תגובות

צודק לחלוטין , מאוד עצוב , אני בדיוק מכירה מצב דומים אחרים . הר״י שהוא אמור לפעול עבור הרופאים בסופו של דבר זה לא קיים .
הר״י לכאורה מייצגת צרכים של הרופאים.
חושבת שצריך לפנות למעסיק שלנו משרד הבריאות

צריך להפסיק לשלם להר''י. אם כול המתמחים יפסיקו לשלם - הדברים ישתנו.

אנונימי/ת
29.01.2024, 18:16

המועצה המדעית היא גוף שאין לו זכות קיום. דינוזאור חסר תוחלת

29.01.2024, 18:47

פעם הייתי גאה להשתייך להר"י
התפקחתי.
זה הפך להיות גוף פוליטי מסואב.
מצער מאד

אני גהה שכבר שנה שניה לא משלמת להר''י. אם כול הרופאים שמרגישים שהר''י לא מתפקדת ולא תומכת ברופאים יפסיקו לשלם הדברים ישתנו.

29.01.2024, 19:54

מסכים עם כל מילה, הר״י הוא כנראה ארגון העובדים הגרוע ביותר בעולם
אפס דאגה לרופאים (גם הבכירים וגם המתמחים), מנגנון מנופח ובזבזני, אני רואה לפעמים את המכתבים מהיו״ר- בנושאים כל כך תלושים ומנותקים וחסרי כל משמעות לרווחת הרופאים.

להפסיק לשלם להר''י .

אנונימי/ת
30.01.2024, 00:27

כתבה מעוותת טעם מרשם. המועצה המדעית עשת כל מאמץ למציאת פטרונות למשרתי המילואים ובני בנות זוגם. למרות האילוצים הרבים ניתנו פתרונות וגמישות למרבית הבעיות. כמובן שלא היה ניתן לפתור את כל הבעיות אך נעשה מאמץ עליון לפתרונות. ראשי המועצה המדעית עברו בכל בתי החולים, גם בבית חולים שלנו, הקשיבו למתמחים ולמומחים והשתדלו לתת פתרונות למרבית הדרישות שהועלו.